Wednesday, December 14, 2011

sebelum menggunakan kaeadh magic loop ni punya la malas nak buat stokin .. tau le kalau nak kait stokin guna kaedah knitting ni kena guna 3+1 jarum kait. masa kait tu terkehel2 handle jarum dan benang..tak suka..tak suka.Lama dah dengar guna magic loop method pakai circular needle ni.. tapi tak sampai seru nak try .. tetapi bila saya beli benang kat daiso n benang tu nampak sangat delicious untuk dijadikan stokin kat kaki mungil baby saya tu saya merajinkan diri belajar teknik ni... ooooohh... senang je rupanya... ingatkan susah... kalau tau camni dah lama guna teknik ni..

jadi kat sini saya nak share cammana saya gunakan teknik ni. magic loop in kita gunakan bila circular needle kita terlebih panjang untuk mengait dalam bentuk gelung.maknanya gelung kita tu kecik tapi needle kita tu panjang.saya nak mengucapkan tahniah pada whoever yang cipta kaedah yang very effective dan senang ni...tahniah.. tahnia...

boleh view video cammana saya guna kaedah ni untuk kait rib stokin kat sini. sorry video tak clear sebab 3gp jer... (hehehe macam nama wayang je ni).. the reason saya tak suka pakai video cam ialah:
1. lambat yang amat nak upload ke YOutube
2. malas nak set posion camera atas tripod.
3. malas nak charge bateri
4. malas nak transfer ke laptop
malas segala2nya....blurp...

so nasib le ye... blur2 je video ni.. tapi hope it help... feedback are welcome..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails