Monday, December 19, 2011

mengait dengan kaedah loop stitch ( jarum satu)

saya selalu nampak bag yang dikait menggunakan kaedah ni dan selalu tertanya tanya apakah nama kaitan ini dan macammana nak kaitnya... ye la kalau dah tak tahu nama nak google pun tak tahu nak google apa. hinggalah saya membeli sebuah buku 2nd hand hasil karya PAM DAWSON. barulah saya tahu variasi kaitan ini dinamakan loop stitch. untuk mengait loop stitch ini tidaklah sesusah yang saya bayangkan. ia cuma kaitan menggunakan kaedah single crochet, bezakan satu jari dibelikan pada benang ketika mengait hingga membentuk loop.

disini saya sertakan video bagaimana saya mengait loop stitch. maaf jika ada kekurangan dan feedback pada video ini amat dialu-alukan. jom kait sama-sama.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails