Monday, March 19, 2012

nylon cord bag

Kaler nylon cord ni memang really looks delicious. kebetulan pulak one of the fb group yang aku masuk tu mengadakan crochet along contest on beginner bag. since patternnya untuk small bag kalau kait pakai benang biasa mesti jadi kecik je  so untuk membesarkannya aku telah kait menggunakan nylon cord yang biasa orang buat tali bag atau knapsack yang simple2 tu. puashati... jadi besar beb...walaupun follow exactly the count in the pattern. sangat cepat pulak tu... start lepas maghrib malam tu jugak siap.... hehehe...

bab yang malasnya ialah nak buat alas dalamnya. since mesin jahitku duk ada kat kedai kira terbengkalai lagi la alas kat dalam + zipnya sampai hari ni...ingat esok lusa nak curi masa pergi jahit alasnya.... 2 3 hari ni i am so busyla... hehehe...taksempat nak menjenguk kedai. tapi kainnya dah aku potong dan warna light purple untuk alas tu aku rasa match giler dengan bag ni( biasala syok sendiri...:-P)

bag ni saiznya 1 kaki  lebar dan lebih kurang 1.5 kaki (lebih sikit kot) tingginya. nih patternya kalau korang nak buat : http://crochetncrafts.com/crochet/small-beginner-crochet-bag.html memang beginner punya pattern but still cantik. kalau reative letakla perlagai hiasan mesti lagi lawa ...kalau rajin la..cam aku ni kurang rajin aka malas.

so inilah rupanya nylon cord yang aku pakai tu.... yang light pink tu saiznya kecik sikit dari yang dark pink tu...( betulke ada warna dark pink?...huh belasah je la) ada macam2 kaler lagi aku jual kat kedai ku ( http://deenorh.melur.com) antara kaler yang menarik yang yang kat bawah ni... hitam dan putih malas nak ambik gambar sebab biasa sangat.. lupa nak ambik gambar dalam katalog pun lupa nak letak..tapi ada stock. my distributor janji nak bawak banyak lagi this wednesday... so nanti aku upload lagi pelbagai warna ceria yang akan ada kat deenor haberdashery. kalau nak order jangan lupa ke www.deenorh.melur.com yer... ataupun order je dari fb...okies... bye...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails