Friday, June 25, 2010

blue beanie set

first of all...sorry gambar kurang memuaskan sebab ambik guna handphone jer.. kali ni aku berazam akan cuba untuk menulis patter untuk kasut dan beanie ni. kalau ada yang rasa pattern yang aku tulis ni tak dapat difahami atau susah nak paham harap tinggalkan comment ye...

lagi satu kalau ada antara korang yang dah buat pattern ni dan nak show off kat aku dont hesitate to email me gambar2 yang korang dah buat tu.


closeup yang tidak berapa close up sebab blurrrr giler....



introducing the new shining model... Alisha... just 16 days old





topi dan kasut yang telah siap dikait tapi masih takde accessories lagi... pening kawe nak letak bunga2 kat topi dan kasut ni...



antara accessories yang macam boleh go along je



boleh ker? warna bunga ni macam bright sangat je..







last -last tak jadi arr letak bunga2 tu..cam serabut sangat jer...












so patternnya

ch = chain(taliair/rantai)
sc = single crochet( tatau bahasa melayu panggil apa)
dc = double crochet( tiang)

Topi ( beanie)
row 1
ch 4 , join to form a loop
row 2
6 sc in the row 1 loop
row 3
2 sc in each sc (12 sc), jangan join just place a marker kat permulaan row . aku selalu guna safety pin as marker. kalau tak de boleh guna benang color lain jer.
row 4

weh...susahnya nak tulis pattern ni... TAB(take a break jap) nanti aku sambung balik..

3 comments:

  1. terjumpa blog ni. aaa sweet nya. terima tempahan ke untuk kasut baby n topi?
    bleh email kat saya ke?
    khayranyfadzlyny@gmail.com

    ReplyDelete
  2. thanks... boleh order ..just email me to thready.yarn@gmail.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails